Photobucket

Thursday, July 14, 2011

SEJUTA CINTA UNTUK IBUNDA (Koleksi baru)

Bismillahhirrahmanirahim..dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang... Assalamualaikum pengunjung blog Raudatul Mahabbah... Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Ilahi, dengan limpah kurniaNya dapat kita berkongsi ilmu dalam laman sesawang ini... hari ni rasa bertuah kerana dapat sebuah buku yang bertajuk SEJUTA CINTA UNTUK IBUNDA... ada hamba Allah yang baik hati telah menghadiahkan saya buku ini.. terima kasih atas pemberian ini, dan hanya Allah membalas kebaikanmu itu...(^_^)


Sinopsis: 

Ya Allah, berikanlah ibu balasan yang sebaik-baiknya atas didikan ibu padaku dan pahala yang besar atas sayang yang ibu limpahkan padaku,
peliharalah ibu sebagaimana ibu memeliharaku.
Ya Allah, bila maghfirah-Mu telah ibu kecapi sebelumku,
izinkanlah ibu memberi syafaat untukku.
Tetapi jika maghfirah-Mu kukecapi lebih dahulu,
maka izinkanlah aku memberi syafaat untuk ibuku,
sehingga kami semua berkumpul bersama di tempat kediaman yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu.

“Buku Sejuta Cinta untuk Ibunda ini membawa pendekatan muhasabah dengan menyelitkan kisah-kisah yang sarat dengan hikmah. Naskhah yang seharusnya dimiliki oleh setiap daripada kita yang bergelar anak kerana setiap daripada kita lahir ke dunia kerana ibu. Tanpa ibu, siapalah kita. Hanya dengan reda ibu dan bapa, kita dapat memiliki reda Allah. Insya-Allah, ada manfaatnya.”

 Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz bin Nik Mat

No comments:

Post a Comment