Photobucket

Tuesday, August 2, 2011

HATI YANG LARA

suatu pagi, telefon berdering
aku mendapat panggilan daripada seorang sahabat baik
yang telah ku anggap seperti adik sendiri
aku gembira mendapat panggilan tersebut
tetapi, tangisannya di telefon membuatkan aku tersentak

hatiku menjadi sedih mendengar ceritanya
cerita yang sukar ku jangkakan
aku hanya mampu mengucapkan kalimah Allah
memberi kata-kata semangat dan nasihat
mungkin Allah ingin mengujimu adikku

aku sangkakan selama ini kau bahagia
tapi, tak ku sangka ia adalah sandiwara kalian berdua
kerana hakikat kehidupan tak semuanya indah
ada kepahitan dan kemanisan
kudoakan agar dirimu sentiasa tabah dan sabar adikku

mintalah petunjuk daripada Allah
berdoalah semoga Allah memberikan jalan yang terbaik buat kalian
sesungguhnya, setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya
terimalah dengan hati yang redha dan sabar
insyaallah, sinar kebahagian akan kau kecapi jua

No comments:

Post a Comment