Photobucket

Friday, November 12, 2010

CYG SHBAT SURAU ANNUR

ASSALAMUALAIKUM...


Tersentak!!! terkaku!!! Ya Allah..bntulah hmbaMu ini...saat ni aku tringat knangan yg brlaku sem lpas..erm, bla ingt pa yg brlaku kat shbat2 yg pling d syangi...shbat yg sma2 wat program.. shbat2 yg ssah n snang brsma (wlaupun sktika)...shbat2 yg brani brjuang mnegakkan agma Allah wlaupun trpksa mngmbil rsiko..aku trsngt kgum n brbngga mmpunyai shbat sprti klian..n sngguh, aku bgitu mrndui klian ttkala ini...tp prasaan ku ini x dpt ku gmbarkan mlalui kata2.. lalu ku tatap gmbar klian ktika kita brsma dlu.. ktika mlihat snyuman kalian, hmpir mnitis air mtaku d pipi...


Jalinan Kasih Annur, Melaka


ku brtnya: adakah aku msih mmpunyai pluang tuk mlihat snyuman klian smua lgi??? adkah klian thu aku trlalu mnghrgai iktan yg trjalin atra kta smua... ku brsyukur ke hdrat Ilahi, krnNya lah prshbtan kta trjalin brmula di SURAU ANNUR KIY...stelah pmergian klian, aku trasa khilangan yg bgitu bsar skali dlm hdupku slama brada d bmi ukm...atyku mronta kperitan n ksdihan apbla mntap wjah2 kalian yg sdih krn dtkarkn ke kolej lain...apkah slah kalian shngga klian dlakukan sbgitu kjam oleh mnusia yg x brprikmanusian...slahkah mmprjuangkan Islam??? klian dtkarkan tnpa belas ihsan stelah klian mmbuat surat ryuan sbnyak 4 kali brtrut2... erm, mmang dsar mnusia yg hnya mmentingkan kduniaan smata2... 


Bengkel Solat (Anjuran PERKIM+SURAU ANNUR)


ktika last meeting (prjmpaan) ajk2 surau, trkelu lidahku utk mnuturkn kata krn x dpt dgmbarkan prpsahan yg trjadi antara aku n klian..ku brdoa di dlm aty saat itu smoga Allah mmbri ktabahan kpdku utk mmbri skongan kpd klian smua..wlaupun smua itu sdah brlalu, (2 sem), ttpi ku rsakan seakan2 bru sja brlaku smalam..msih jelas d pndanganku...shngga saat ini, aku hnya mmpu mndoakan smoga kalian smua brada d bwh plindungan Allah s.w.t..smoga klian ttap tbah n mnruskan prjuangan d bmi ukm ini... 



Delegasi Annur Lembayung Timur, Kelantan

stiap pa yg brlaku psti da hkmah d sbaliknya..kta hnya mmpu mrncang, ttp Allah yg mnntukan sglanya..sbaik2 prncangan ialah drpd Allah s.w.t.. satu pntaku, smoga kalian smua x mlupakan ukhwah yg trjalin antra kta n klau free dtnglah ke kiy lgi.. <jauh d mta, ttp dkat d aty>


MY BEST PREND AT SURAU ANNUR KIY


No comments:

Post a Comment